BUJ
Cik maksā?
Pakalpojuma pasūtīšana internetā
Sūtījuma paņemšana un piegāde
Sūtījuma dokumenti
Vispārīgi jautājumi
Bojāti un pazuduši sūtījumi
Sūtījumu piegāde no ārzemēm
Deklarējot sūtījuma vērtību, norādiet, cik būtu jāsamaksā par analogu. Tāpēc nekad nenorādiet nulles vērtību. Sūtījuma satura vērtību sūdzības izskatīšanas laikā ir jāpierāda ar pirkuma dokumentiem.
Pievērsiet uzmanību, ka personīgo priekšmetu vērtība ir grūti pierādāma, tāpēc tie ir iekļauti nekompensējamo priekšmetu grupā. Tos var sūtīt, taču uz paša nosūtītāja risku un zuduma vai bojājuma gadījumā sūdzību iesniegt nevar.
Atcerieties, ja esat privātpersona un sūtāt sūtījumu ārpus ES robežām, un sūtījuma vērtība ir 1000 EUR vai vairāk, būs nepieciešama Jūsu personas dokumenta kopija, lai aizpildītu eksporta deklarāciju.
Dokumentos Muitai ir obligāti jāsniedz informatīvs sūtījuma satura apraksts un eksporta iemesls. Ja Muitā konstatē, ka tiek sūtīti citi priekšmeti nevis tie, kas deklarēti, vai ir norādīts nepareizs eksporta iemesls (piemēram, dāvana, bet patiesībā tiek sūtīta pārdota prece), var tikt piemēroti papildu nodokļi vai arī sūtījums atgriezts atpakaļ Nosūtītājam.
Lai varētu sniegt vislabākos cenu piedāvājumus un izvairīties no neprecizitātēm, pa tālruni pakalpojumus pasūtīt neiesakām.
Šobrīd par pakalpojumiem samaksāt varat, izmantojot visu banku elektroniskos banku pakalpojumus, Paypal, SafetyPay, WebMoney, cashU, IngBank, Dexia sistēmu.
Pasūtot sūtījuma piegādes pakalpojumu Sendparcel.com mājas lapā, pie sūtījuma būs jāpievieno izdrukātie, pa e-pastu saņemtie vai no mājas lapas lejupielādētie speciālie sūtījuma dokumenti.
Ja pasūtījumā pamanījāt kļūdu, sazinieties, izmantojot Palīdzību tiešsaistē, aizpildiet kontaktu sadaļā esošo pieprasījumu vai sūtiet vēstuli ar labojumiem uz adresi [email protected], un mēs informēsim, vai varam izlabot Jūsu pasūtījumu, vai Jums būs pakalpojums jāpasūta no jauna.
Pasūtot sūtījuma piegādes pakalpojumu Sendparcel.com mājas lapā, Jums tiks lūgts norādīt savu un sūtījuma saņēmēja adresi, tālruņa numurus un citu obligāto informāciju, kā arī izdrukāt sūtījuma dokumentus – tos brīvi piestipriniet uz sūtījuma labi redzamā vietā.
Lai pasūtītu sūtījuma piegādes pakalpojumu Sendparcel.com mājas lapā, šie dati ir jāzina. Ja norādīsiet nepareizus datus, sūtījums tiks aizturēts un būs jāpiemaksā ne tikai cenas atšķirība, bet jāsamaksā arī administratīvā nodeva 6 EUR.
Pasūtījumus sāk izpildīt uzreiz, kā tikko tie ir apmaksāti. Pievērsiet uzmanību, ka izveidoti, taču neapmaksāti pasūtījumi tiek saglabāti arī Jūsu profila sadaļā Mani pasūtījumi.
Ja vēlaties pasūtīt sūtījuma pārvadājuma pakalpojumu pirmo reizi, Jums ir jāreģistrējas. To pavisam vienkārši varat izdarīt, piespiežot Reģistrēties un anketā, kas atvērsies, ievadot visu vajadzīgo informāciju. Dažu minūšu laikā uz norādīto e-pasta adresi saņemsiet reģistrācijas apstiprinājuma vēstuli (ja vēstuli nesaņemat ilgāku laiku, pārbaudiet "spam/junk" (surogātpasta) mapi) un tajā, uzspiežot uz saites, tiks aktivēts Jūsu profils. Tagad varat pasūtīt sūtījumu pārvadājuma pakalpojumus, Cenu kalkulatoru ievadot visus nepieciešamos datus.
Lai atceltu pasūtījumu, vērsieties pie Sendparcel.com personāla pa e-pastu [email protected], izmantojot Palīdzību tiešsaistē vai sūtiet pieprasījumu tieši no mājas lapas. Atceļot pasūtījumu, sūtījuma pārvadāšanas pakalpojuma apmaksa tiek atmaksāta kredītā. Ja pasūtījums tiek atcelts pēc klienta pieprasījuma, var tikt iekasēta maksa 1 EUR + PVN atcelšanas gadījumā.
Sūtījuma saturu aprakstiet, cik iespējams precīzi. Nekad nerakstiet „dāvana“, jo sūtījumu var aizturēt Muitā, lai noskaidrotu, kas tieši tiek sūtīts. Lai no tā izvairītos, pēc iespējas precīzi aprakstiet katru sūtāmo priekšmetu, norādiet tā vērtību un daudzumu, ja sūtāt vairākus.
Prohibited shipments are items, goods, materials the carriage of which (import, export, transport) is prohibited by the law (including alcohol and tobacco) of at least one of the States whose territory is being transported; as well as items of high value and items that cannot be repaired, reconstructed and / or replaced by equivalent damage; items designated as prohibited by the International Civil Aviation Organization (ICAO) regulatory enactments.
Important: If you are shipping items mentioned in the list of prohibited items, you take full responsibility of paying a fine of 120 EUR.
List of prohibited items:
- aerosols;
- activated and non-activated bank cards
- all items the carriage of which is prohibited by law in the country of origin, transit or destination (e.g. ivory);
- antiques and works of art;
- counterfeit goods infringing intellectual property rights (IPR);
- banderols / tax stickers;
- biological agents, substances and infectious agents;
- commemorative coins or medals, high value collectibles, including (but not limited to) comics or books (first editions), trading cards, stamps, memorabilia;
- counterfeit currency;
- drugs and other illicit goods (including medicinal cannabis, mushrooms);
- dry ice;
- engines, generators and gearboxes or other automotive parts containing fuel/oil;
- explosives and fireworks;
- fire extinguishers;
- firearms, their parts and other military ammunition and imitations thereof, as well as toy firearms and TASER devices;
- all food products (including dried mushrooms);
- other perishable goods;
- gas tanks, compressed gas;
- glass and glass products;
- hazardous waste, including used hypodermic needles, syringes and other medical, organic and industrial waste;
- hazardous and flammable substances (according to IATA requirements);
- human organs, embryos and remains, including ash;
- hunting (animal) trophies, animal parts such as skin, bones, horns, fur, animal remains or Animal-by-Products not intended for human consumption;
- items containing pornographic and other offensive content;
- jewellery and watches (except bijouterie);
- live animals (including mammals, reptiles, fish, birds, amphibians, insects, invertebrates, their organs, embryos and carcasses);
- magnets and other objects containing ferromagnetic materials;
- money (cash, bank and currency notes, coins) money equivalents, credit and prepaid cards, bank checks, blank checks, stocks, bonds, bills of exchange, gift cards, event tickets, lottery tickets, activated SIM cards for mobile telephones;
- oil;
- precious metals, loose precious and semi-precious stones;
- prescribed and non-prescribed medication when shipped outside the European Union (if shipped within the European Union - contact separately);
- empty medication packages, labels and package (information) leaflets;
- psychotropic drugs;
- seat belts;
- self-inflating life jackets;
- single (not fitted) airbags;
- single batteries;
- tobacco, its products, nicotine pouches, electronic cigarettes (including disposable) and tobacco heating systems;
- undeclared, excise duty shipments or goods that require regulatory approval and customs clearance;
- unknown;
- unpackaged or unsafely packed items;
- wet ice (frozen water) and other items that are wet, dripping, or emitting any smell.
Furthermore, the following list of items should only be sent with the additional terms listed below. If in doubt, contact us directly by email at [email protected], phone +370 700 35000 or through Live chat on our website.
PROHIBITED ITEMS WITH ADDITIONAL TERMS | ADDITIONAL TERMS REQUIRED TO SHIP THE ITEMS |
Airbags | Only build-in / fitted airbags can be shipped with all carriers, except LP EXPRESS |
Alcoholic beverages | Should contact each time individually |
Asbestos and its products | Should contact each time individually |
Batteries | Batteries can only be shipped embedded in an electronic device. Small electronic devices (mobile phones, cameras, etc.) can only be shipped in their original packaging and only 2 pcs. per shipment. Laptops can only be shipped in their original packaging and only 1 pc. per shipment. When shipping lithium batteries you must indicated this clearly in the description of the parcel's content. However there are exceptions, when shipping to certain countries. Should contact each time individually. It is forbidden to shipping batteries and devices with batteries through the LP EXPRESS carrier. |
Car batteries | Should contact each time individually by providing MSDS documents |
Chemicals, solvents, paints, glue / adhesives, ink and gels | Should contact each time individually by providing MSDS documents |
Electric scooters | Prohibited to ship with TNT carrier. Should contact each time individually, if shipping these type of products with other carriers |
Engines, generators and gearboxes or other automotive parts that contain fuel/oil | Only fully cleaned parts of fuel/oil or other flammable liquids may be shipped |
Excise goods and other goods requiring transport license | Authorisation by exporter is required |
Highly valuable, unique items (postage stamps and stamps) | Should contact each time individually by providing the declaration of the experts |
Industrial hemp and its products | Prohibited to ship with DHL and TNT carriers. Should contact each time individually, if shipping these type of products with other carriers |
Medical masks | Should contact each time individually |
Passports | Prohibited to ship only with TNT carrier |
Plants and seeds | Should contact each time individually |
Prescribed and non-prescribed medication | Should contact each time individually if shipped within the European Union. |
Supplements | Should contact each time individually |
We'd like to draw your attention to the fact that when sending shipments to / from European Union, it is necessary to check with the local customs office about the restrictions taking place in a country you're shipping to.
It is the shipper's responsibility to ensure that the items shipped comply with government regulations and laws applicable in all countries to which the shipment travels.
An order for delivery of a shipment containing the above items may be canceled without notice, detained by the Customs and destroyed, and any attempt to conceal dangerous and / or harmful materials or illegal goods may result in the client being prosecuted or imprisoned and may result in substantial fines. The Customer agrees to indemnify the courier companies and Sendparcel.com for any damage, costs and fees that they may incur as a result of the discovery of unauthorized items and the violation of laws or regulations regarding their shipment. Sendparcel and courier companies will not be responsible for or accept any claims for compensation in the event of delay, detention, loss or damage to a prohibited item. Therefore, if you are unsure if the item you are shipping is not on the list of prohibited items and you’d like to get more information, please contact Customer Support Specialists by email at [email protected], phone +370 700 35000 or through Live chat on our website before ordering a delivery service.
Visi Sendparcel.com piedāvātie pakalpojumi (izņemot Deutsche Post, USPS un Lietuvos paštas) piedāvā standarta apdrošināšanu līdz 100 EUR. Ja jūsu sūtījums ir ļoti dārgs/vērtīgs, iesakām jums iegādāties papildu apdrošināšanu, lai segtu visu sūtāmo sūtījumu vērtību. Standarta un papildu apdrošināšana nav pieejama Deutsche Post, USPS un Lietuvas Pastam. Sūtījuma bojājuma/zaudējuma gadījumā Deutsche Post pakalpojumiem ar izsekojamību ir iespējama atlīdzība līdz EUR 40 (Deutsche Post pakalpojumiem bez izsekojamības atlīdzība nav iespējama) saskaņā ar sūtījumu noteikumiem. Sūtījuma bojājuma/zaudējuma gadījumā maksimālā iespējamā kompensācija par USPS Economy pakalpojumiem ir līdz 90 EUR. Sūtījuma bojājuma/zaudējuma gadījumā par Lietuvos Pasts korespondences sūtījumiem ar parakstu ir pieejama kompensācija līdz 40 EUR. Kompensācija nav pieejama par Lietuvas Pasta pakalpojumiem ar izsekošanu.
Atcerieties, nekāda apdrošināšana (ne standarta, ne papildu) nedarbojas, sūtot aizliegtos un nekompensējamos priekšmetus (sarakstus atradīsiet BUJ sadaļā).